doceń siebie
NIE ODKŁADAJ SIEBIE NA PÓŹNIEJ

Doceń siebie w trzech krokach

Na to, jak postrzegamy siebie mają wpływ w pierwszej kolejce Twoi rodzice. Oni są pierwszymi ludźmi, którzy kształtują Twój charakter i Twoją wiarę w swoje możliwości. To oni, dają Ci oparcie i zachęcają do osiągania kolejnych celów. Od tego, czy Twoje potrzeby, jako dziecka, są zauważane i zaspokajane buduje się w Tobie świadomość Twoich potrzeb i ich realizacja. Uczysz się, że Twoje samopoczucie jest istotnym elementem układanki, jaką jesteś Ty. Twój stosunek do siebie kształtuje się na pozytywnych lub negatywnych przesłankach z dzieciństwa (kary, krytyka, pochwała, akceptacja, radość itp.). Doceń siebie taką, jaką jesteś.

Buduj poczucie swojej wartości na tym, co masz. A nie na tym, co dopiero być może osiągniesz.

doceń siebie

Zauważ, jaką jesteś osobą tu i teraz. Nie musisz się ciągle doskonalić i ulepszać, bo wcale nie musisz być idealna. Ideały są tylko w bajkach i to nie w każdej.

Kim jestem?

Ważne jest abyś umiała określić, co czujesz? Jakie myśli i rozterki krążą Ci po głowie? Często blokujesz negatywne uczucia, ale przecież one są częścią Ciebie samej. Wypieranie tego, czego nie chcesz wprowadza zamęt i rozterkę. Dlatego nie walcz, jeśli czujesz się smutna. Nie walcz, ale też nie pielęgnuj tego uczucia. Masz prawo czuć się źle. Masz prawo byś smutna, to normalne uczucia i spotykają każdego. Jeśli coś Cię uwiera wyrzuć to z siebie, ponieważ tłumienie w sobie negatywnych emocji prowadzi do jeszcze większych stresów, wyrzutów i spięć w Twoim sercu.

Nie blokuj też pozytywnych emocji: radości, entuzjazmu, podekscytowania. Dziel się nimi i bądź dzieckiem, które nie boi się obwieszczać światu, że jest szczęśliwe albo smutne. Oczyszczaj swoje serce z negatywnych emocji, wyrzucając je z siebie. Karm swoje serce pozytywnymi emocjami, dzieląc się nimi ze światem.

Jeśli coś Cię zabolało lub sprawiło Ci przykrość, mów o tym głośno. Nie obwiniaj jednak drugiej osoby, ale raczej mów o uczuciu, jakie Cię dotknęło.

Żeby siebie docenić, najpierw musisz mieć świadomość siebie samej. To właśnie pierwszy krok w tym kierunku.

Jakie masz myśli w tej chwili?

Co robisz w tej chwili?

Co czuje Twoje ciało?

Jakie uczucia masz teraz w sobie?

Czego doświadczasz w tej chwili swoimi zmysłami?

Jestem OK

Chcesz pokochać samą siebie? Zaakceptuj, że jesteś ok. Myślisz, że w Twoim życiu nie ma miejsca na słabość? Bzdura! Chcesz być idealna w każdym punkcie? Proszę Cię! Uwierz, że najlepsza jesteś taka, jaka jesteś. Możesz coś tam poprawić, ale nie staraj się być kimś innym. Pokochaj siebie i doceń, przecież jesteś ważna.

doceń siebie

Zastanów się teraz, czego nie akceptujesz w sobie, a zaakceptowanie tego w sobie przyniesie Ci ulgę?

Jestem OK- nawet, kiedy znowu nie poprasowałam niedzielnego prania

Jestem OK- nawet, kiedy znowu przytyłam

Jestem OK- nawet, kiedy nie mam partnera

Jestem Ok- nawet, kiedy nie jestem pewna siebie

Jestem Ok- nawet, kiedy nic mi się nie chce

Jestem Ok- nawet, kiedy nie ugotowałam obiadu

Rozwijam się

Czytaj, słuchaj, rozwijaj się. Ale wszystko na spokojnie i w zgodnie z samą sobą. Praca nad poczuciem swojej wartości nie polega na wyrzekaniu się siebie, poprawianiu i ciągłym ulepszaniu siebie. Traktuj siebie z szacunkiem i bądź dobra również dla innych. Ufaj sobie, swoim uczuciom, myślom. Poznaj swoje dobre i słabe strony. Znajdź czas dla siebie. Dbaj o to, co ważne w Twoim życiu i sięgaj po to, czego potrzebujesz w każdej dziedzinie życia.

Jeżeli ten wpis jest dla Ciebie wartościowy, proszę zostaw komentarz i udostępnij go, aby mógł z niego skorzystać ktoś inny. Ktoś, kto może akurat dzisiaj potrzebuje takich słów. Dziękuję 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

shares